Scandic nominert til prisen Årets idrettssponsor
Scandic er nominert som Årets idrettssponsor. 1. februar går den prestisjefylte kåringen til Sponsor- og Eventforeningen, SPOT-prisen 2017, av stabelen. Idretten er en hjertesak for Scandic, som satser både mot grasrota og bredde- og toppidrett, under mottoet Alt for sporten.
Nominasjonen i kategorien Årets idrettssponsor kom derfor som en svært gledelig anerkjennelse, skriver hotellkjeden i en pressemelding.
– Vi er veldig stolte over å bli nominert til denne gjeve prisen til Sponsor- og Eventforeningen. Sport og idrett er et viktig satsingsområde, som vi har jobbet målrettet med, sier markedsdirektør i Scandic, Tine Birkeland.
Satser på idretten
Scandic satser på idretten. Breddeidretten er viktig, og dørene er alltid åpne for alle som driver med idrett. Samtidig støtter Scandic idrettsforbund, lag og foreninger som tar idretten enda lengre. Satsingen bærer økonomiske frukter.
– Gjennom målrettet satsing på idretten i flere år, har vi tatt markedsandeler. Vi hadde en vekst i idrettssegmentet, bare i 2016, på hele 35 prosent. Minst like gledelig er det at Scandic er den foretrukne hotellkjeden for opphold for idrettslag, og ved idrettsarrangementer, ifølge en ny merkevare-undersøkelse, utført av Opinion, sier Birkeland.
Sponser både toppidrett og folkefest
For å understøtte målet om å være idrettens hotellkjede, var Scandic stolt sponsor av en rekke idrettsgrener og arrangementer i 2016. Scandic sponset blant annet fakkelturneen under Ungdoms-OL, Arctic Race of Norway, Oslo2016/VM i Skiskyting, flere fotballag i eliteserien, Norges Idrettsforbund, håndballandslagene og langrennsjentene. Teksten fortsetter under bildet.
– Vi jobber målrettet med aktiveringen av sponsoravtalene våre på bredde- og toppnivå, men like viktig syns vi det er å støtte folkefesten under store idrettsarrangementer. Under Arctic Race of Norway inviterte vi hele Bodø til frokost, og satte ny verdensrekord med verdens lengste frokostbord, på 536,2 meter. Et annet eksempel er The Epic Volley, sammen med Rosenborg, som gikk viralt, med visninger og omtale i alle verdensdeler. Dette ble et skikkelig høydepunkt, og vi gleder oss til flere minnerike idrettsøyeblikk i 2017, sier Birkeland.
Toppfoto: Scandic To Go i Holmenkollen. Foto fra Scandic Hotels.